Benvinguts al nostre bloc

dijous, 15 de maig del 2008

ACTUALITAT/ teràpia del dolor?

Tothom coneix la oposició de la església i grups afins, entre altres moltes coses, al dret a una mort digna i voluntària de malalts en fase terminal.

També és per tothom coneguda la opinió (evidentment contraria) que tenen al respecte partits com el PP que adopten mesures del tot discutibles al respecte, com per exemple la de la comunitat de Madrid a on Aguirre permetrà en els hospitals que els cures participin en els comitès de decisió sobre els malalts terminals, enllaceu la notícia

No ho trobeu patètic?
Desgraciadament el tema el tinc bastant present últimament, tinc un conegut que està a l'hospital ingressat en fase terminal per culpa d'un càncer a l'estomac.
Per les noticies que ens arriben li resten pocs dies de vida i, el pitjor de tot és que aquests dies els ha de passar reclús al seu llit del hospital, aguantant dolors i mals de cap.

I jo em pregunto........és necessari?
És necessari tenir a una persona que sap que li resten pocs dies de vida, reclús, atrapat, en contra la seva voluntat?
Quina mena d'infern ha de ésser haver de passar els teus últims dies de vida patint física i mentalment en el llit d'un hospital?
Això és el que voldria aquest suposat senyor Deu nostre i salvador de la humanitat?
Clar, com que ... "Jesús no tuvo cuidados paliativos”..quins collons!!

I no seria molt millor un sistema que permeti als malalts terminals i aquells que pateixen una malaltia incurable o que estan en una situació que no té cura, una sol.lució definitiva per posar fi a tant patiment si aquesta és la seva voluntat?.......( eutanàsia).

Nosaltres creiem que si.

És més, espero no trobar-me mai en una situació d'aquestes però si tinguéssim la mala sort, espero, com deia el poeta:

"En tinc prou de morir-me decentment, sobretot ara que ja sé que em moro i el veïnatge de la mort no em fa, per dir-ho clar, ni poc ni gens de nosa"
(fragment extret del poema "D'aquesta mort" del mestre Miquel Martí i Pol.)

Apa!!