Benvinguts al nostre bloc

dimarts, 16 d’octubre del 2007

ACTUALITAT/ llei de la memòria històrica

és el debat del dia, a la tele, als diaris, al carrer.........

l'altre dia hi havia una enquesta al diari "el periódico" a on encara
hi havia gent (i no crec que fossin de Burgos o Badajoz) que pensaven
que no s'haurien de retirar els monuments que encara queden de franco
o del franquisme repartits pel nostre país argumentant que era part
de la nostre historia, que no calia, etcètera.

Jo no estic d'acord.

La meva opinió és que s'haurien de retirar tots i cada un dels monuments, noms de carrers, etcètera, i els que no es puguin treure ("el valle de los caidos") utilitzar-lo com a centre de divulgació del horror que va suposar el franquisme a tota espanya.

Però un altre debat és pensar que aquesta llei s'hagi d'aplicar a tota espanya o la decisió d'aplicar-la hauria de caure en cada (de moment) comunitat autònoma.
Es dir, a mi que collons m'importa si a Burgos, Salamanca o Valladolid (per dir algunes) tenen o deixen de tenir monuments de franco? doncs no, no m'importa...com si volen fer el amor amb la estàtua.

El que si que no vull es que hi siguin al meu país a Catalunya.

La història, la bona i la dolenta sempre la puc trobar en un llibre i ara més ràpid a internet......